טכנאי מזגנים ממורמר

שמי אורי ואני טכנאי מזגנים מזה 10 שנים. רציתי לשתף אתכם, הלקוחות, בכמה תחושות וחוויות שאולי יעזרו לכם להבין את עולמו של טכנאי מזגנים ואולי כך תוכלו להיות יותר סובלניים לבעלי מקצוע שלפני הכול הם בני אדם בדיוק כמוכם. לא סתם פתחתי כך – לעיתים קרובות נתקלתי ביחס המתאים יותר לעמידה מול אויב. אני מסכים עם האמירה שישנם בבעלי מקצוע שאינם מקצועיים מספיק, אינם אדיבים ואפילו שרלטנים. עדיין אין זה מצביע על כך שבעל המקצוע שזה עתה הגיע לביתך הוא גם כן כזה. על מנת למנוע מפגש שכזה עם בעל מקצוע שאינו מוכשר לביצוע העבודה שלשמה הוא הגיע, בצע כמה בדיקות בטרם את ביתך הוא יפקוד.

אם לביתך הגיע בעל מקצוע שאינך מסמפט או שהינך תוהה לגבי מקצועיותו – השתדל להתייחס אליו בצורה נאותה. ביום שני האחרון הגעתי ללקוח שהזמין טכנאי כי מזגנו מקצר. הלקוח פתח את דלת ביתו כאשר הוא מיוזע, בעל סבר פנים חמורות ושאל מדוע הגעתי כול כך מאוחר. הסברתי לו כי נקבע לו שירות בין השעות שלוש לחמש והשעה כרגע ארבע וארבעים. כך ביקורי התחיל. הבית אכן היה חם מאוד (אמצע אוגוסט) והלחות הייתה קשה מנשוא.

לאחר בדיקה קצרה אובחן כי מדובר בקצר במנוע הפנימי של המזגן. ברגע שנקבתי בעלות לתיקון הקצר מצאתי כי זהו הקש ששבר אותו. תוך שניות הייתי עד לתגובה חסרת פרופורציות עד שכמעט והצעתי לו את התיקון בחינם. לרגע נדמה היה כי אני הוא האשם בזו התקלה. ברגע זה חשתי שכל שחפצה בו נפשי הוא לצאת מהבית הזה וכמה שיותר מהר, לא משנה הזמן שגזל לי, כמה כסף אני מפסיד, הרגשתי עלבון והשפלה, הרגשתי שאני רק טכנאי וחבל. חבל שאני לא עוד רופא או עורך דין – אז היה יחס שונה ואולי תחושה של רצוי. בתגובתו כאילו אמר "תתקן לי את המזגן ואם אפשר בלי להיכנס לביתי (בטלפטיה)" בסופו של דבר הוא התרצה ואת מזגנו ביקש שאתקן, למרות המחיר הגבוה לטענתו. מאוחר מדיי, חשבתי לעצמי, את המזגן הזה לא אני אתקן!

פניתי אליו ואמרתי שאין ברשותי כזה מנוע (שיקרתי) ושאני צריך להזמין אותו – תהליך שיכול לקחת כמה ימים ושאני מאוד ממליץ שינסה אצל טכנאי מזגנים אחרים.  כמו שאתם לבטח מתארים – הוא באמת כעס, מה זה כעס? רתח! אני שמחתי שיש לי את האפשרות לבחור עם מי אני מוכן לעבוד ועם מי לא. ואיתך אדוני, ממש אבל ממש לא! מה שאני בעצם רוצה לומר הוא שלמרות שחם ולפעמים קשה, תמיד תזכור שבצד השני יש גם כן בן אדם שאולי גם לו חם, אולי גם לו קשה. את הכעס שלך תשתדל לרסן כדי שיהיה נעים לכולם והכי חשוב שהמזגן בסופו של דבר יתוקן. ולך עמוס מתל אביב – סליחה!

טכנאי מזגנים | המומחים מבית הראל