דליפת גז מזגן אלקטרה

שלום, שמי עידן מכפר סבא. יש ברשותי מזגן מיני מרכזי אלקטרה 4 כ"ס בן 4 שנים שלא מחמם/ מקרר בשבוע האחרון.  האם יש צורך במילוי גז? ואם כן האם יש חשש לתקלב אחרת כמו דליפת גז או שמא יש תקלה אחרת?

חבר המליץ לי למלא גז רגיל במזגן ולא גז ירוק מפאת מחירו היקר. מה ההבדל בין שני הסוגים? האם אוכל למלא גז מזגנים בעצמי או עליי לפנות לטכנאי מזגנים?

תשובה: שלום עידן, בפנייתך לא ציינת מתי בפעם האחרונה מילאת גז מזגנים במזגן. סביר להניח כי אם לא מילאת גז בשנה האחרונה יש חוסר בגז, דבר המונע מהמזגן לספק את החום/ קור הדרוש לפעילותו התקינה של המזגן.

המלצות של חברים הן דבר טוב בד"כ, אך לא במקרה זה. ציינת כי מזגן אלקטרה שברשותך בן 4 שנים ולכן יש צורך במילוי גז ירוק בלבד,.מילוי גז רגיל במזגן תגרום לנזק למדחס שהוא ליבו הפועם של המזגן.

מנע מעצמך הוצאות מיותרות והקפד שטכנאי מזגנים אלקטרה יבדוק האם מדובר בדליפת גז ולאחר תיקון הדליפה ימלא גז מזגנים ירוק בלבד.

ההבדל בין שני סוגי הגז: הגז הירוק הינו גז הידידותי לסביבה וכשמו כן הוא – מונע נזקים לסביבה, בעוד גז רגיל אינו ידידותי לסביבה.

אתה בהחלט יכול למלא גז מזגנים בעצמך, אם הינך מכיר את המערכת של המזגן, אך בטרם תמלא גז מזגנים במזגן או שתפנה לשרות טכנאי אלקטרה.  דאג לנקות את הפילטרים של המזגן, הסר את הפילטרים ושטוף אותם במים זורמים, על מנת להסיר מהם אבק ולכלוך שהצטבר במשך הזמן. ניקיון הפילטר במזגן משפר פלאים תפוקת חימום/ קירור של כל מזגן.

במידה ולאחר ניקיון הפילטרים, המזגן לא יקרר/יחמם כראוי, הזמן טכנאי מזגנים אלקטרה שיבדוק עבורך את לחץ הגז במזגן ו/או יאתר תקלה אחרת כמו דליפת גז, במידה וקיימת.

אשמח לעמוד לשרותך בכל עת!

מזגן אלקטרה לא מקרר? קיים חשש לדליפת גז מהמזגן? צור קשר לשירות אמין ומהיר