מזגן אלקטרה מטפטף

שלום, שמי ענת, גני תקווה. ברשותי מזגן אלקטרה 3.5 כ"ס בן 6 שנים המותקן בסלון הבית. אתמול הרגשתי טיפות מים שמטפטפות עליי מהמזגן. כיביתי את המזגן, אך הבוקר כשהדלקתי אותו שוב נשפכו כמויות של מים. מה הבעיה של המזגן? האם המים לא אמורים לצאת מהצינור החיצוני ולא מתוך הבית? האם הדלקת המזגן מסכנת אותי?

האם אוכל לפתור זאת בעצמי או שעליי לפנות לשרות טכנאי מזגן אלקטרה?

 

שלום ענת, מזגן אלקטרה מטפטף מהיחידה הפנימית (המאייד) לא אמורה לקרות, אלא אם מתקיימים במזגן התנאים הבאים:

צינור סתום, כתוצאה מלכלוך שהביא לסתימה או חוסר בגז, גם מוביל לנזילת מים מהמזגן.

בטרם תפני לטכנאי מזגנים אלקטרה, בדקי שצינור הניקוז אינו מקופל ומים יוצאים ממנו. במידה והוא ישר ובכל זאת המים לא יוצאים דרכו כשהמזגן פועל, בצעי את הפעולה הבאה:

נשפי בצינור ושחררי את הסתימה. אם לאחר הנשיפה נזילת המים לא נפתרה, סביר להניח שמדובר בחוסר גז.

מלבד זאת, הדלקת מזגן בעת נזילת מים, עלולה לגרום לקצר ולסכן את חייך ואת בני משפחתך. הימנעי מכך והזמיני שרות טכנאי מזגנים אלקטרה על מנת שזה יתקן את המזגן לשביעות רצונך.

על מנת שתקלה מסוג זה לא תשנה בעתיד, הקפידי לנקות את הפילטרים של המזגן, שטפי אותם תחת מים זורמים והסירי מעליהם אבק ולכלוך שהצטבר. פעולה זו תאריך את חיי המזגן ותשפר את תפוקת הקירור והחימום שלו. בנוסף הקפידי למלא גז או להוסיף במידת הצורך עפ"י המלצתו של טכנאי מזגנים אלקטרה.

אשמח לעזור לך בכל שאלה.

מזגן אלקטרה מטפטף? נוזל? דולף? ניתן ליצור איתנו קשר ואנו נדאג לטפל בטיפטוף

מזגן אלקטרה עילי דולף

שאלה שלום, יש לי מזגן אלקטרה מפוצל, 2 כ"ס. בזמן האחרון, כשהמזגן עבד על קירור, המזגן התחיל "להזיע" על צינורות הגז, ולפעמים זה מגיע למצב של טפטוף מים. (בתוך הבית.) הוא מזגן די חדש , בן 3 שנים, ואיני מכיר תופעה זו.

מה הסיבות לכך? האם זה מסוכן?

תשובה: שלום,  אתחיל בחלק השני של השאלה- האם זה מסוכן. כעיקרון, נזילת מים ממזגן אלקטרה  או כל מזגן אחר אינה מסוכנת, למעט מצב בו קיימת נקודת חשמל שעשויה לבוא במגע עם המים ואז זה עלול להיות בעייתי. זה כמו כל מכשיר חשמלי אחר, או כל מצב בו נמנעים ממגע בין רטיבות/מים לזרם חשמלי.

לגבי פעילות המזגן- תופעה זו אינה מעידה על בעיה. היא עשויה לנבוע מהפרשי טמפרטורות (בין המזגן/ הצינורות)  לחדר – ואין בכך שום תקלה.

ניתן להזמין טכנאי מזגנים על מנת לבודד את הצינור החשוף ובכך לפטור את תקלת נזילת המים