מזגן אלקטרה לא מוציא אוויר

ישנם מספר סיבות לכך שמזגן מסויים לא מוציא אוויר, איגדנו מספר שאלות נפוצות של הגולשים אשר נתקלו בבעיה דומה.

מזגן מיני מרכזי אלקטרה לא מוציא אוויר

שלום רב שמי נופר מרמת אביב. ברשותי מזגן אלקטרה מיני מרכזי, לאחרונה אני לא מרגישה את כמות האוויר ועוצמתו, כאשר מעבירה את המהירות בשלט לנמוכה ביותר נראה שהמזגן לא מוציא אוויר כלל, וכשאני מעבירה אותו למהירות הגהוהה יש רעש חזק של מנוע שמתאמץ וגם משב רוח, האם לדעתך יש פיתרון לתקלה ומה עלות התיקון?

תשובה: נופר שולם, יש כמה סיבות שמזגן מיני מרכזי לא מוציא אוויר אך לפי התאור המדוייק שלך נראה כאילו משהו מונע מהאוויר לצאת בחופשיות ולכן את שומעת רעש חזק במהירות הגבוההה לפני שאת מזמינה טכנאי מזגנים אני ממליץ לך קודם לבדוק את מסנני האוויר של המזגן, המסננים נמצאים בטריס המרכזי ובנוסף יכול להיות שישנם מסננים גם במזגן עצמו, לא תמיד ישנה גישה להגיע למסנן שעל המזגן שכן בדרך כלל מזגן מיני מרכזי ממוקם בתוך הנמכת גבס או בבויידם, ישנם מקרים שניקוי הפלטרים בלבד ישפרו משמעותית את זרימת האוויר, שנם מיקרים שניקוי פשוט אינו מספיק ואז כן תזדקקי לטכנאי על מנת לבצע ניקוי מעמיק יותר בסוללת (רדיאטור) המזגן.

מזגן עילי אלקטרה לא מוציא אוויר כלל

אהרון מתגורר בתל אביב, יש לי מזגן אלקטרה עילי 3 כוח סוס בסלון, כשאני מדליק אותו המזגן לא מוציא אוויר כלל, יש לציין שהמנוע בחוץ עושה רעש כלומר המדחס כן עובד, תופעה נוספת שאני רואה זה שמצטבר קרח על המזגן מתחת למכסה של הפילטרים. דבר נוסף גם בחימום המזגן לא מוציא אויר ולמרות שהיחידה החיצונית עובדת, תופעת הקרח לא מופיעה.

תשובה: אהרון שלום רב, לפי מה שאתה מתאר יכולות להיות אחת משתי הסיבות הבאות: הסיבה הראשונה שיש תקלה במנוע הפנימי של המזגן או שהקבל שמניע את המנוע שרוף. הסיבה השניה שיכולה להיות, שכרטיס הפיקוד אינו מעביר פקודה למנוע. בכל מקרה בתקלה מסוג זה מומלץ להזמין טכנאי מזגנים מומחה למזגני אלקטרה ועד שיגיע הטכנאי, אין להפעיל את המזגן בשום פנים שכן הפעלתו עלולה לגרור תקלות נוספות והוצאות מיותרות.